tirsdag den 5. februar 2008

Wikier

Jeg har oprettet min egen wiki på wikispaces.com, da den virker forholdsvis let tilgængelig. Jeg har også svaret jatak til medlemskab af wikien for lokalbibliotekerne i ÅKB og skrevet lidt på den fælles "Risskov side". Jeg har oprettet link til "Risskov siden" fra Oversigtssiden(over alle bibliotekerne) og oprettet Risskov i navigationsmenuen og lavet link derfra til Risskov siden.
Det er fint at man kan se alle udgaver af en side lige meget hvor mange gange man har ændret den (recent changes). Jeg havde lidt problemer med at slette en side - det gør man ved at gå i Edit og derefter klikke på fanebladet Pages (rullemenu med delete).

Jeg har lagt et billede fra min blog ind på min wiki - har skabt lidt ravage - men det er der.

Såvidt jeg kan se kan man bruge wikier og online værktøjet Google docs til de samme ting. Wikien er nok mere åben for alle til at se i, men man kan ikke redigere uden at være inviteret som medlem. Google docs (kan kun ses og redigeres af medlemmer). Begge værktøjer gemmer alle udgaver og viser kun den nyeste.

Ingen kommentarer: